Jumat, 24 Maret 2017

Kwarcab Mempawah Terima Kunjungan Pengakap Cawangan Sarawak Malaysia

Foto Bersama Pengurus Kwarcab Mempawah dan delegasi Pengakap Sarawak

Gerakan Pramuka Kwartir Cabang Mempawah menerima kunjungan dari Persatuan Pengakap Malaysia Cawangan Sarawak pada Selasa, 21 Maret 2016. Kunjungan yang dipimpin oleh Mr.Han Tersebut diterima oleh Waka.I Kwarcab Mempawah, Ipda Daryono di Graha Pramuka Mempawah.



Dalam kesempatan tersebut, Pimpinan Delegasi dari Pengakap Malaysia Cawangan Sarawak menyampaikan ucapan terima kasih kepada pihak Kwarcab Mempawah atas kesediaannya menerima kunjungan dari Pengakap Cawangan Sarawak, dan berharap agar ikatan persaudaraan antara Indonesia dan Malaysia dapat semakin erat melalui  kunjungan tersebut. Mr.Han selaku pimpinan Delegasi dan mewakili seluruh jajaran Pengakap Malaysia Cawangan Sarawak juga mengundang Kwarcab Mempawah untuk dapat berkunjung ke Sarawak. " Jika ada kesempatan, kami akan sangat senang jika Kwartir Cabang Mempawah juga dapat berkunjung ke Negara kami dalam waktu dekat " pungkasnya.
Pengurus Kwarcab Mempawah menyambut kedatangan delegasi Pengakap Sarawak

Dalam kesempatan yang sama, Waka.I Kwarcab Mempawah IPDA Daryono juga menyampaikan permohonan maaf kepada pihak pengakap karena Ketua Kwarcab Mempawah Dr.H. Rahmad Satria, SH., MH. berhalangan untuk hadir dan bertatap muka dengan delegasi dari Pengakap Sarawak, beliau juga menyampaikan ucapan  terima kasih kepada delegasi Pengakap Sarawak yang telah Kwarcab Mempawah sebagai tujuan kunjungan mereka.
Suasana ramah tamah

Peneyrahan Cinderamata

Ikatan Persaudaraan antar negara serumpun


Acara ditutup dengan penyerahan cinderamata dari kedua belah pihak dan foto bersama Pengurus Kwarcab Mempawah dengan delegasi Pengakap Cawangan Sarawak Malaysia. (rdy)

0 comments:

Posting Komentar